dinsdag 2 juni 2015

Kopje koffie, slecht idee!?

Vanmorgen las ik bij rtlnieuws.nl dat wakker worden met een kop koffie een slecht idee is! Wat.. koffie.. slecht!!? Is het enige wat ik dan nog in grote letters op mijn beeldscherm zie staan.

En ja.. volgens rtlnieuws komt er een heel verhaal over het stresshormoon cortisol waar ik verder niemand mee zal vermoeien. Ook stond er dat er onderzoek was gedaan naar de momenten van koffie drinken op een dag. Zo blijkt dat er een paar ‘goede’ momenten zijn om dat te doen. Dat is sowieso niet in de ochtend. Er wordt verteld dat je het meeste uit je koffie kan halen als je tussen 10-12 uur en/of tussen 14-17 uur koffie drinkt. Het artikel zegt eigenlijk op welke momenten je cafeïne het beste kan gebruiken om een productieve en energieke dag te hebben. 

En laten wij daar nou eens helemaal geen koffie voor te willen drinken! Wij drinken koffie omdat het lekker is, omdat je koffie drinkt tijdens een mooi moment om er even helemaal van te genieten. Om even stil te staan in die drukke en snelle wereld. Niet om nog productiever te zijn (dan we al zijn). Ik denk dat je daar het meeste aan hebt, niet 
aan de cafeïne op zich. Het doel van koffie drinken moet niet zijn om cafeïne binnen te krijgen en de dag door te komen. 



Koffie is genieten!

Koffie is een heel goed idee, 

voor elke moment van de dag! 

Gewoon wanneer we er zin in hebben! =)

Geen opmerkingen: